mandag, august 08, 2011

Om : Norseman Xtreme Triathlon

Var nok en gang på Norseman. Siden 2004 har jeg vært sikkerhetsansvarlig på arrangementet. I år ville jeg ha en litt roligere rolle, så jeg var der som fotograf. Spesielt mye roligere ble det forøvrig ikke. Uten at det gjorde noe som helst.

Kom opp på torsdag. Sånn i passe tid for å planlegge fotografering og treffe litt folk. Spesielt artig var det å treffe den amerikansk stjernefotografen Erik Wynn. Han er ett forbilde som fotograf. Han fulgte den amerikanske forhåndsfavoritten Tim DeBoom, som også infridde forventningene og vant konkurransen.

Selve konkurransedagen var innholdsrik og travel. Måtte gjøre littegrann medisinsk arbeide også, da det plutselig ble ett voldsomt væromslag på svømmeetappen. Men fikk mange bra bilder. Noen av dem kan du se på 3atlet sin Flickr side

Norseman har ett rykte på seg for sjarmerende og artige engelsk oversettelser under arrangementet. I år var intet unntak. Nå skal ikke jeg ta på meg å være noe ekspert i engelsk ordbruk, men litt fagengelsk kan jeg jo. Sikkerhetsansvarlig hadde fått en vest med teksten "Security" på ryggen. Det var nok ment å være "Safety". Vanligvis brukes betegnelsen "Safety officer" For ett par år siden, ble det brukt ordet "Rules" på de som var dommere på arrangementet. Nå har arrangementet skiftet til det noe mer anerkjente "Race Marshal" Og enda noen år før dette, ble det brukt ordet "Health" på de som var medisinsk personell under arrangementet. Utlendingene syns det er sjarmerende :-)


Ingen kommentarer: