søndag, september 17, 2006

Det er på tide å bestemme seg!

Det er på tide å bestemme seg for hva jeg skal gjøre til neste år. Altså hvilke konkurranser jeg skal være med på.

De to siste årene har jeg vært med på Ironman Nice. Den er tung, og ikke helt ideèlt for meg som har såpass høy vekt. Men det er så perfekt å være i Nice. Det er enkelt og billig reise dit. Det er masse hoteller, og de fleste er nærme startområdet. Det er en utrolig trivelig by, der de som er rundt deg kan trives. Men det er en varm og bratt løype.

Så hvilke andre alternativer er aktuelle?

Det må være èn Ironman distanse, helt klart!
Mange er allerede utsolgt, som Frankfurt og Østerrike.
  • Quelle Challende i Roth, Tyskland er en flat og fin Ironman konkurranse. Antakelig en av de raskeste Ironmankonkurransene som finnes.
  • Ironman Sveits. Vet ikke så mye om denne enda, annet enn at den enda ikke er utsolg. Det er ikke ett godt tegn..
  • Ironman UK. Går i August, det kan være en fordel.
  • Norseman Crew race. Blir sikkert med på denne. Hva er det? Jo, noen av oss som arrangerer Norseman kjører gjennom løypa noen uker før selve konkurransen.
  • Kalmar. Dette er også en veldig flat løype. "Nesten nedoverbakke hele løypa", som en av de norske deltagerene fortalte meg i fjor.
Klarer ikke bestemme meg... :-(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det er vanskelig å bestemme seg. Det frister med Nice neste år også. Selvom Roth helt sikkert er fint og flatt, slipper ikke tanken på Nice. Snakkes. Hils Karianne. Gigass!

Tim - triathleten som ikke kunne svømme sa...

Sveits er bra, Jørgen!!! Fin natur, nære sentrum og ganske mye mennesker og ser på