lørdag, juni 24, 2006

Reisedagbok del 5 - dagen før


Transition bags
Originally uploaded by Jørgen Melau.
Nå begynner det å dra seg til. Folk er rimelige nervøse rundt omkring. Franskmennene er bare rolige, og amerikanerne er høylytte og brautende. Ganske festelig å observere forresten! Så er det altså ikke bare meg som har litt sommerfugler. Det er deilig! Og sommerfugler er jo også alrighte dyr!

I dag var det innlevering av sykler og transition bags. Klarte å lure meg en tur innom Mavic serviceteltet før jeg leverte sykkelen. Der stod det kø med amerikanere som selvsagt alle hadde mye viktig å ordne på sykkelen sin. Etter en stund i kø, kom det flere amerikanere, som åpenbart mente de burde komme forran meg i køen! Sååå viktig var det å få ordnet deres sykkel. Jeg stilte selvfølgelig i Oslofjord t-shirt. Og da Mavic mannen så amerikanerene begynte å hisse seg opp, så han på skjorta mi og sa : ”Noruege? Hushovd??” Hvorpå jeg selvfølgelig nikket intenst! Så kom jeg straks foran køen og inn i mekke teltet! Franskmenn er nemlig ikke noen store fan av krevende amerikanere de heller. Jeg fortalte noen historier om Hushovd og at vi var fra nesten samme sted i Norge. (Joa, jeg la på litt!) Mavic mannen fortalte litt historier fra TdF. Vi fant tonen veldig greit, og virket som han tok seg ekstra god tid for å skikkelig plage de andre. Så jeg fikk rettet litt på et hjul, justert gir og bremser og litt til.

Pakkingen ble gjort på formiddagen. Alt ble lagt ut på sengen, telt opp og sjekket. Flere ganger, før det ble puttet i sekkene. Selve innleveringen er skummel. Nå er det liksom gjort. Hvis jeg har glemt å legge noe i baggene, kommer jeg ikke til dem før i løpet. Så akkurat nå sitter jeg og tenker på om jeg har husket på alt. Idiotisk egentlig, får ikke gjort noe med det likevel. Viktig å ha positive tanker nå! Tenk på alt jeg har trent! Det bør gå bedre i år!

Middag med Fredrik på kvelden, litt euforiske begge to. Ja, vi er litt nervøse og håper vi får sove litt.

Men jeg er klar!

Ingen kommentarer: