tirsdag, juni 20, 2006

Reisedagbok del 1


Tirsdag 20 juni.

Å stå opp klokka 4 på natta blir aldri noen `høydare` for meg. For deretter å kjøre en time i bil, til en flyplass der alle er like trøtte som meg. Har aldri prøvd på ordentlig, men i morges fikk jeg likevel følelsen av å være kriminell.

For tenk å ta med seg sykkel på flyet da gitt! Damene i skranken kunne ikke få sagt det tydeligere med sitt utvetydige bruk av kroppsspråk. Enda jeg hadde spesialbestilt på forhånd, og i tillegg ringt dagen i forveien for å høre at alt var i orden. Etter en stunds småtrøtt og småirritert konversasjon oss i mellom, trakk jeg fram trumfkortet – en lisens fra triathlonforbundet! For står det jammen meg ikke der at jeg er ”an athlethe competing for the Norwegian Triathlon Team!” Damene hadde hørt om triathlon - og landslaget, jo det var imponerende greier! Takk Kristin Lie!

Fem timer på Schiphol Airport i Amsterdam kunne jeg også klart meg uten. Gikk to og tre ganger gjennom de fleste butikkene, og kikket på alle spisestedene. Veldig mye fotballsupportere – en del engelske. Kanskje like greit at triathlon er en forholdsvis liten sport? Men jeg fikk surfet litt. Og ringt til Fredrik. Han skal nemlig ta samme fly som meg i morra. Må advare han mot damene på Kjevik!

I Nice var alt som før! Masse folk på stranda, strandpromenaden og i byen. 29 grader, og det når det er overskyet! Alle TV kanalene er dubbet, sykkelen har jeg ikke turt å pakke opp enda. Må jobbe litt med å få tak i svømmebriller og CO2 patroner i morgen. Tidlig kvelden i dag, natta!

4 kommentarer:

Oslofjord Triatlon sa...

Endelig et godt svar på "Hva skal jeg med lisens" :-) Glimrende Jørgen

Tim - triathleten som ikke kunne svømme sa...

Lykke til Jørgen, skulle gjerne vært i Nice jeg også....Skal bli spennende å følge med deg til helga!!!

Anonym sa...

Heisann Jørgen!

Jeg skal følge med, ønsker deg lykke til!

Kari

Hårek sa...

Veldig bra Jørgen! Ønsker deg fryktelig lykke til. Men bare inntill en grense. Du får ikke ikke ikke svømme på under timen. Forøvrig kan du gjøre som du vil.

Fredrik sitter forresten på do på Schipol akkurat nå. Glad jeg ikke er der sammen med ham. Fredrik med mageproblemer er ikke noe sjarm. Går kanskje bedre på flyplass enn i skogen, men likevel.

Veldig lykke til!

mvh Hårek