fredag, juni 09, 2006

Laktat test på sykkel


Det er vondt, innmari vondt! I dag kjørte jeg test på sykkel sammen med Jon. Etter standard protokol. Den kan du finne hos Jon på www.jonthorp.com På bloggen hans. Han lurte meg med, opp på slettene ved Nedenes. Der er det nesten flatt, men bare nesten.

Det er to uker til Ironman France nå, på tide å kjøre noen harde økter. Korte, men intense. Det er hardt når du kjenner melkesyra. Merker det på pusten ganske fort. For hvordan er det kroppen kvitter seg med melkesyre? Jo, gjennom pusten. Og det merket jeg! Kan kanskje høres rart ut at det skal være så hardt å sykle 20 minutter? Men dette er full spiker, hele veien.

Testen gikk bra! Terskelen beveger seg i riktig retning. Både gjennomsnittsfart og laktatterskel var økt. Er altså i bedre form! Bra det, nå rett før konkurransen!

Turen hjem igjen fra Nedenes var stusselig. Beina var helt kake. Flere syklet forbi meg. Med gamle bestemorssykler og barnesykler med støttehjul. Og jeg med halveis temposykkel.. Klarte ikke å holde unna. Eller kanskje?! Joa, tok det med ro jeg. Og blid! For jeg er blitt i bedre form!

1 kommentar:

Oslofjord Triatlon sa...

Gratulerer med formkurve i riktig retning. Du er tøff! God på å holde fokus tor jeg. Lykke til de siste ukene frem mot årets mål. "Hold oss postet".