torsdag, november 20, 2008

Kaffe Latte barn

Dette har jeg egentlig ikke greie på, bare så det er sagt med en gang!

Jeg løper ofte på Hove. Ett fantastisk flott sted utenfor Arendal, der blant annet Hovefestivalen blir arrangert. Til sommeren starter Hove Triathlon, som kommer til å bli landets beste i løpet av ett par år.

Åsså liker jeg å gå på Café. Dobbel espresso er favoritten. Etter å ha vært noen ganger i Italia, er jeg litt kresen når det gjelder kaffe. Det er bare noen få steder de klarer å lage god kaffe. Dromedar kaffebar er en sikker vinner. I Arendal er No9 bra.

Jeg treffer alltid flere barnevogner på Café enn når jeg er ute og løper eller sykler. Egentlig både barn i barnevogn og større barn. Og da lurer jeg på - hvor bra er dette? Burde ikke barna være mer ute i naturen enn på Kaffebar? For det er noe litt trist med barn som må sitte helt stille ved siden av mamma. Helt stille og spise brownie, drikke eplemost eller cola light. Mens mamma drikker Kaffe Mokka med sojamelk.

Kan ikke helt huske at jeg var mye på Café når jeg var liten. Iallefall ikke på Kaffebar. Men vi var mye på tur i skogen. Eller på stranda.

Men om jeg er noe godt eksempel, det er en helt annen ting.

Ingen kommentarer: