onsdag, januar 02, 2008

Oppsummering

Det er veldig ´inn´med oppsummeringer for tiden! Sånn som disse. Eller denne. Jeg vil også oppsummere! Men siden dette er ett offentlig rom er spørsmålet : skal jeg skrive hvordan jeg ØNSKET at 2007 skulle vært? Eller skal jeg skrive hvordan 2007 egentlig var? Siden denne bloggen sansynligvis har ett énsiffret antall lesere, velger jeg versjon nummer 2.

Jeg trente for mye i 2007. Eller nei, egentlig ikke. Men TOTALBELASTNINGEN ble for mye. For det er nemlig ikke bare selve treningen som påvirker.... treningen. Alt det andre jeg gjør virker inn på den fysiske formen også. La meg prøve å forklare.

Forresten, å forklare alt som påvirker utfallet av treningen, ligger nok litt utenfor min hensikt med denne bloggen. Og særlig spennende hadde det heller ikke blitt! Men du som leser dette (eller begge to) skjønner sikkert at har du det for eksempel travelt på jobb, så kan dette gi direkte påvirking på kroppen. I tillegg har jeg en jobb som i varierende grad har visse fysiske elementer i seg. For å si det forsiktig. Har du prøvd å løpe i en tørrdrakt før? Ikke? Men det er en fin jobb! En tulling har lagt ut video på nettet. Så da er jeg like tulling, og publiserer det her. Til dere begge to.

Så derfor valgte jeg å ta en liten time out våren 2007. Litt før det var strengt tatt nødvendig, Jeg bare kjente at det passet å bremse treningen. Og det kjentes godt!

Men det har da vært oppturer! Årets høydepunkt var uten tvil Crew Race i Stavern! Bent skriver bedre enn meg! Og hele arrangementet med NM i Stavern blei morro! Mye bra folk, altså!

Så hvor mye trening er det blitt i år?

Litt sånn midt på treet. Jeg droppa å holde oversikt fra ca mai og over hele sommeren. Dumt. Men - de fire siste månedene har jeg trent jevnt og godt. Ca 35-45 timer i måneden. Så nå skal jeg gradvis øke. Og det føles bra! Målet er også i år Ironman Nice, i Frankrike.


Godt Nyttår forresten!

Ingen kommentarer: