søndag, juni 24, 2007

Deilige Danmark!

For noen uker siden skrev TriBent om sin avstandsforelskelse i Svensker. Nå er det min tur! Jeg er glad i Danmark! For jeg har nemlig vært i Ålborg igjen. Min søster, Kristin bor der. Og det et behagelig sted. Perfekt for en treningsleir! Neste vår blir det treningsleir i Ålborg! Garantert!

For det første - sykling. Danskene har skjønt det! Landet er jo perfekt for å sykle i. Tilrettelagte veier og sykkelstier. Til og med inne i de store byene, er det flott å sykle. Og alle tar hensyn. Og så er det flatt og fint. Fine sykkelruter. Å løpe er selvsagt like bra, med skogsstier eller strandprommenader.

Og svømming. Min søster flyttet for en stund siden, til en annen side av byen. Og jammen meg var det et perfekt svømmeland rett ved! Med 50 meter basseng! Og badstuer, kaldbad, lavvo, etc. Billig og god plass. Kan det bli bedre!? Og så arrangerer de konkurranser som Limfjordskrysseren. Den skulle jeg likt å være med på!

Ingen kommentarer: