torsdag, mai 17, 2007

Om : 17mai

Det er ikke noe galt med korpsmusikk, altså!

Men det er sjeldent særlig pent.. Det er rett og slett noe med nyansen i musikken. Som man ikke får med seg når man samtidig skal marsjere. Helst i takt og på linje. Det blir sjeldent vakkert. Og så er det også noe med sammensetningen av instrumenter. De er altfor like, og utfyller ikke hverandre godt. Jeg har spilt i korps selv. I flere år. Og kan nesten si at jeg er musikalsk. Men må bare erkjenne det, det var aldri pent. Men morro kan det være. Og sosialt!

17 mai var like flott i år som alle andre år. Èn ting var likevel betydelig bedre - NRK sendte 2 1/2 time med sykkel fra klokka 15!! Direkte LYKKE, som Anne Kath ville sagt. Tenk på 17 mai prioriterer NRK å sende direkte fra Giro de Italia, istedenfor gjennsyn med gamle norske svart/hvit filmer! "Bussen" med Leif Juster eller "Den store barnedåpen" av Oscar Braathen. Plutselig var ikke lisenspengene sure likevel. Det ble litt 17 mai stemning i stua, jeg som er vandt til å treffe Dag Erik Pedersen på 17 mai. Nå hadde jeg han på TV isteden. Vel, Giro´en hadde klart seg vel så godt uten Dag Erik, bare så det er sagt..

Fikk meg en sykkeløkt også. Men for skams skyld, gjorde jeg det på rulle. Liksom litt voldsomt å kjøre rundt i sykkel-bunad på 17 mai. Men likevel.. Jeg sendte en SMS til Rune på ettermiddagen, for å spørre om vi skulle ta en kaffe i byen.

Svar : "Er ute på sykkelen - straks på Evje, vi tar det en annen gang!"

Derfor er Rune mye bedre enn meg...

Ingen kommentarer: