søndag, januar 28, 2007

Om å trene og hvile

Trene og hvile. Hører liksom sammen. Og akkurat nå er det mye hvile. For jeg er ikke helt i form. Kroppen er litt slapp, en slags influensalignende slapphet. Og jeg har trent mye i det siste, det henger nok sammen. Så de siste fire dagene, har det vært kun to turer i svømmehallen. Og den meste av den tiden har vært "badstu-intervaller".

I følge det nye bladet "Stayer" og Vegard Ulvang kan nemlig kroppen trenes mye bare ved hjelp av badsu. Nei, jeg tror ikke så veldig mye på det. Men det er en fin unnskyldning for å sette seg i badstuen. Og så er det "sossialt". Sitte å snakke med treningskompiser om treningsmetoder, teknikk og konkurranser. På kvelden hadde vi en samling på Tapas resturant, med god mat og triatlon prat.

På Lørdagens svømmeøkt fikk vi forresten filmet svømmeteknikk. Det var utrolig lærerikt! Der ser jeg altså at jeg krysser midtlinjen, selv om jeg har forsøkt lenge å rette på akkurat det. Og at jeg fortsatt har litt å gå på når det gjelder høy albu. Så nå har jeg sittet i influensa ørske, og redigert svømme DVD. Tre triathleter svømmer. Filmet både over og under vann.

Blir nok neppe en bestselger...

Ingen kommentarer: