lørdag, november 04, 2006

Hvordan tørke en badehette?


Jeg bruker ikke badehette. Jeg svømmer uten. Kun i konkurranser bruker jeg badehette. Da er det påbudt. Hette med startnummer på. Alle har like. Eller nesten alle. For damene har en farge, herrene en annen, og proffesjonelle en tredje. Det er veldig greit.

Det er kun èn god grunn til at jeg ikke bruker hette på trening. Jeg klarer ikke tørke den! Har prøvd mange ganger. Hettene blir ødelagt etter et par ganger. Har prøvd alt mulig. Jeg får tørket den på utsiden. Eller innsiden. Men ikke begge sider. Det blir bare tull. Sidene klistrer seg sammen. Skriften farger av og sklir i hverandre. Og hetta blir stygg. Og til slutt ødelagt. Så jeg gidder ikke. Hvorfor skal jeg bruke hette egentlig? Jeg har jo nesten alltid glattbarbert hode. har mer hår på leggene enn på hodet. Så da kan det være det samme!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er forskjell på badehetter. Kjøp en speedo, deres holder i allefall i ett år. Selv slenger jeg den bare på hylla på badet når jeg kommer hjem.

Fordeler med badehette:
+ Sliper klorlukt fra håret uten å måtte vaske det hver gang
+ Om man skal starte oppe (svømmekonkurranser) kan man ta på brillene under hetta og la hetta ligge litt over den øverste kanten av brillene slik at de ikke faller av i stupet
+ Mindre varmetap om vannet er kaldt