torsdag, mai 25, 2006

Nytt styre, sittestilling og langtur!



Sist skrev jeg litt om sittestillingen min, og vips så er den forandret! Styret er byttet ut med et karbon tempostyre og setet er satt litt opp. Fikk hjelp av Jon, jeg har ikke peiling på å mekke sykkel. Det kan nok Jon si mer om, men jeg vil helst at han lar være..

Jo, det var altså slik at Jon fikk tak i ett bra tempo styre via sin sponsor. Og det så jeg på en god mulighet til å begynne å oppgradere sykkelutstyret mitt. Men så har jeg jo ikke peiling på å montere slikt, så det måtte jeg få hjelp til. Nye kabler og tempostyre ble montert i garasjen. Setet ble satt endel opp og frem.

Dagen etter var det ut på langtur sammen med Jon. Det ble 145 km, oppover mot Herefoss og Evje. En skikkelig fin tur! Så fant jeg ut at det ikke gikk helt som det skulle i bakkene. Når vi begge var på laveste gir (eller høyeste skive bak), så tråkket Jon ganske lett og jeg ganske tungt. Så vi sjekket hva slags gir jeg egentlig hadde, og jammen meg var jeg litt tungt gira gitt! Ikke noe å sykle bakker med iallefall. Største jeg hadde bak, var på 23, for de som har greie på slikt. Det hadde ikke jeg - før i dag! Vanlig er visst 25, kanskje også 27. Så i morra blir det å kjøpe nytt!

Sittestillingen min ble iallefall bedre! Lå lett i tempobøyla hele turen, noe som har vært vanskelig tidligere. Skal ta noen bedre bilder etterhvert, her er ett som Jon tok med mobilkamera i fart.

So long!

2 kommentarer:

Ketil Aas-Jakobsen sa...

Jørgen, dette er et kvantesprang fremover!

Oslofjord Triatlon sa...

Og jeg er enig med Ketil :-) dvs etter at Ketil har sagt at jeg sitter bra på sykkelen er ketil=guru for meg-